Zasnovani za resnično življenje, ne le za laboratorijske teste: avtosedeži, obrnjeni nasprotno od smeri vožnje, ščitijo vašega otroka v vsaki situaciji

 

Školjka avtosedeža in vzglavnik delujeta kot zaščitni oklep za najobčutljivejše dele otrokovega telesa pri čelnih trkih, ki so najpogostejši tip trka in povzročitelj hudih poškodb. V bistvu imajo vsi avtosedeži, v nasprotni smeri vožnje, 5-točkovni varnostni pas, ki zmanjša tveganje, da bi otrok ob trku zdrsnil iz pasu in tako zmanjša tveganje za življenjsko nevarne poškodbe.

Zaščita školjke sedeža je vedno prisotna, ko avtosedež uporabljate v nasprotni smeri, tako da zaščiti otroka v vsakem trenutku – ne glede na hitrost avtomobila ali intenzivnost trka ali oster manever zaviranja. Pri BeSafe želimo, da naši avtosedeži delujejo v resničnem življenju, ne le v testnih situacijah.

Številne nesreče v resničnem življenju tudi niso tako ‘preproste’ kot preizkus trčenja, ki preizkuša le eno točko trčenja. V resnici se velikokrat zgodi, da najprej trčite v predmet ali drugo vozilo, nato pa še v cestno ograjo ali celo drugo vozilo.

Avtosedež obrnjen nasprotno od smeri vožnje nudi vašemu otroku zaščito z več strani – struktura avtosedeža, školjka avtosedeža in vzglavnik na vsaki točki udarca, ne glede na to, koliko udarcev je ali kako dolgo traja nesreča.

Kako se avtosedeži, obrnjeninasprotno od smeri vožje, obnašajo pri bočnem trku?

Avtosedeži v nasprotni smeri vožnje poleg tega, da nudijo optimalno zaščito pri čelnih trkih, dosegajo odlične rezultate pri bočnih trkih. Bočni trki so drugi najpogostejši vir resnih poškodb ali smrti v prometnih nesrečah. Za razliko od preskusnih trčenj se večina bočnih trkov v resničnem življenju ne zgodi točno pod kotom 90°, ampak pod različnimi koti. Voznik običajno vidi bočni trk (tudi le s kotičkom očesa) in instinktivno zavira, kar otroka potisne v zaščiteno območje avtosedeža obrnjenjega nasprotno od smeri vožnje. V avtosedežu obrnjenjem v smeri vožnje bi se otrok ob zaviranju premaknil iz sedeža in bi bil takrat izpostavljen bočnim silam.

Iz avtosedeža za novorojenčka v avtosedež v nasprotni smeri vožnje

V skladu z uredbo UN R129, ki bo kmalu edina aktivna uredba v Evropi in drugih državah, MORAJO otroci vsaj do 15. meseca starosti potovati obrnjeni v nasprotno smer vožnje. Vendar otroci običajno prerastejo večino trenutno razpoložljivih avtosedežev skupine 0/0+ (t.i. ˝lupinice˝) preden dopolnijo 15 mesecev – v mnogih primerih celo preden otrok dopolni 12 mesecev. Za starše, ki želijo kupiti avtosedež, obrnjen v smer vožnje, to pomeni, da zakonsko ne morejo preiti na takšen avtosedež, dokler otrok ne dopolni 15 mesecev. Zato priporočamo avtosedež, obrnjen nasprotno od smeri vožnje, kot naslednji sedež po avtosedežu za novorojenčka. Vse naše avtosedeže, obrnjene nasprotno od smeri vožnje, je mogoče uporabljati od 61 cm naprej, kar pomeni od približno 6. meseca starosti. Z izbiro avtosedeža, ki se lahko uporablja v nasprotni smeri, poskrbite tudi za varno pot vašega otroka v vseh okoliščinah čim dlje.

Udobna izbira za vašega otroka

5-točkovni varnostni pas omogoča udobno sedenje, saj otroka nič ne moti in ne omejuje gibanja rok. Pri večini avtosedežev BeSafe ima otrok zahvaljujoč Ergo-Move Shoulder Pads™ celo dodatno svobodo gibanja rok. Tema, ki skrbi mnoge starše, je, kaj storiti, ko otroku zrastejo noge. Ne pozabite, da so otroci veliko bolj prilagodljivi kot večina odraslih in radi sedijo v različnih položajih. Sedenje v avtosedežu v nasprotni smeri jim omogoča spreminjanje položaja nog: lahko jih na primer položijo na naslon avtomobilskega sedeža, ob avtosedež ali pa sedijo s prekrižanimi nogami. V avtosedežu, ki je obrnjen v smeri vožnje, noge manjših otrok ne segajo do tal vozila, kar pomeni, da visijo brez potrebne opore. Dolgotrajno sedenje z nogami, ki visijo je izjemno neprijetno in povzroča dodatno obremenitev otrokovih kolen. Zato ne preseneča, da otroci, obrnjeni v smeri vožnje, pogosto butajo z nogami ob naslon sprednjega sedeža, kar je lahko za spredaj sedečega precej neprijetno.

“Avtosedeži, obrnjeni v nasprotno smer, zahtevajo veliko več prostora v avtu” – mit!

Zakaj? Čeprav mnogi starši trdijo, da velik sedež, obrnjen nasprotno od smeri vožnje, ne bo stal v njihov avto, ne upoštevajo, da tudi sedež, obrnjen v smeri vožnje, ob pravilni namestitvi zahteva veliko prostora. Pri uporabi sedeža, obrnjenega v smeri vožnje, mora biti razdalja med otrokovo glavo in prednjim sedežem najmanj 55 cm, da se izognete resnim poškodbam glave pri trčenju. Seveda se velikosti in dizajni avtosedežev razlikujejo, a če upoštevate teh 55 cm, je splošno prepričanje, da sedeži, obrnjeni nasprotno od smeri vožnje, zahtevajo veliko več prostora kot sedeži, obrnjeni v smeri vožnje, popolnoma napačno.

Lažje je paziti na otroka obrnjenega nasprotno od smeri vožnje kot na otroka obrnjenega v smeri vožnje – s pravimi pripomočki

Vsi verjamejo, da je lažje potovati z otroki, obrnjenimi v smeri vožnje, saj jih starši lahko vidijo skozi vzvratno ogledalo in jih ves čas spremljajo, ne da bi se morali obrniti – s čimer se poveča pasivna varnost. Če pa je vzvratno ogledalo nastavljeno tako, da se vidi zadnje steklo (kar je zaradi prometne varnosti priporočljivo), manjših otrok v avtosedežu v smeri vožnje ni mogoče videti. Starši se morajo skloniti, da vidijo otroka, pa tudi takrat svojega otroka najverjetneje ne bodo dobro videli. Če starši uporabljajo avtosedež, obrnjen nasprotno od smeri vožnje, z ogledalom, lahko enostavno nastavijo ogledalo tako, da bodo vedno dobro videli svojega otroka. Tako ne bodo le vzpostavili očesnega stika, temveč bodo videli večino otrokovega zgornjega dela telesa, kar jim bo omogočilo, da resnično vidijo, kaj se dogaja, ne da bi se morali nagniti ali napačno nastaviti ogledalo.

Dodaj odgovor