NAF – testiranje avtosedežev skupine 0+

Norveško avtomobilsko združenje (NAF) je januarja 2021 objavilo novo veliko testiranje avtosedežev skupine 0+. NAF je preizkusil devet avtosedežev v kategoriji avtosedežev skupine 0+. Trije avtosedeži, ki so iskazali za najboljše, imajo eno skupno lastnost: izdelani so po najnovejših varnostnih standardih. Sledi prevod besedila:

Skratka:

  • Obstajata dva standarda za odobritev avtosedežev 
  • Preizkušenih je bilo sedem avtosedežev, odobrenih po novem, in dva avtosedeža, odobrenih po starem standardu
  • Vsi so preizkušeni v nadzorovanih pogojih, pa tudi v resničnih situacijah

Za bočne trke so postavljeni strožji pogoji

V sodelovanju s švedskim Testfactom so preizkusili devet avtosedežev za najmlajše. Zmagovalec preizkusa BeSafe iZi Go Modular X1, ki je test opravil z visokimi rezultati in se na vrh povzpel s skupno 8,7 točkami. Test kaže, da ta avtosedež dobro ščiti otroka tako pri čelnem kot ob bočnem trku, poleg tega pa je enostaven za uporabo. Obstajata dva standarda za odobritev avtosedežev za majhne otroke. Najnovejši standard i-Size (UN R 129) določa zahteve glede varnosti trka v primeru bočnega trka, stari standard R 44 ne določa zahtev za bočni trk. Avtosedeži v prodaji so lahko izdelani po enem ali drugem standardu. NAF in Testfakta sta testirala sedem i-Size avtosedežev po standardu UN R129 in dva avtosedeža, izdelana po standardu R44. Vsi avtosedeži so preizkušeni po strožjih merilih, kot so odobreni. Trije avtosedeži iz BeSafe, Bugaboo i UPPAbaby so se dobro odrezali  tako na preizkusih trkov kot na uporabniškem testu in se uvrstili na sam vrh testa.  Ostali avtosedeži so se slabše odrezali na  preskusih trčenja ali na uporabniškem testu. Britax Römer Primo (odobril ga je R 44) se je najslabše odrezal s slabimi rezultati pri preskusu bočnega trka.

NASPROTNI SMER: Ko otrok sedi v nasprotni smeri vožnje, se sile v trku porazdelijo in s tem zmanjšajo tveganje za poškodbe vratu in glave.

To je seznam preizkušenih avtosedežev:

  • BeSafe – iZi Go Modular X1 (i-Size)
  • Bugaboo – Turtle Air by Nuna (i-Size)
  • UPPAbaby – Mesa i-Size (i-Size)
  • Beemoo (Jollyroom) – Beemoo baby chair (R44)
  • Axkid – Modukid infant (i-Size)
  • Britax Römer – Baby-Safe 2 i-Size (i-Size)
  • Maxi-Cosi – Coral (i-Size)
  • Cybex – Cloud Z i-Size (i-Size)
  • Britax Römer – Primo (R44)
  • BeSafe – iZi Go Modular X1 (brez baze, montaža s varnostnim pasom)

5 od 9 avtosedežev je test opravilo s slabim rezultatom  

Trije i-Size avtosedeži ne izpolnjujejo strogih zahtev glede obremenitve otrokovega prsnega koša pri preskusu čelnega trka, dva avtosedeža, izdelana po standardu R 44, pa ne izpolnjujeta zahtev testa bočnega trka. Avtosedeži, ki ne prestanejo preskusa čelnega trka, so Britax Römer Baby-Safe 2 i-Size, Cybex Cloud Z i-Size in Maxi-Cosi Coral. Pomembno je poudariti, da so vsi ti avtosedeži homologirani v skladu s standardom i-Size, po katerem so izdelani, in da izpolnjujejo zahteve, predpisane s predpisi, ki zadevajo varnost v primeru trka. Vendar, testiranje vedno gre še korak dlje od minimalnih predpisanih standardov. NAF in Testfakta sta se odločila uporabljati strožje zahteve za preizkus varnosti pri trku kot predpisani standardi.  Pri preskusu čelnega trka je bil uporabljen drugačen tako imenovani trčni impulz, od tistega, ki ga zahteva standard UN-R 129 (i-Size) – uporabljena je bila simulirana sila / obremenitev 25-32G, ki je nad zahtevami standarda 20-28G. To je zavestna izbira NAF in Testfakte, ker verjamejo, da test daje bolj realistično sliko obremenitve v trku. Varnost pred trki v avtosedežih se nenehno razvija, novejši sedeži pa postajajo boljši in varnejši. Zato so avtosedeži s standardom i-Size na tem testu med najboljšimi na trgu. Kljub temu, vedno je treba poostriti zahteve glede varnosti pri trčenju. To je razlog, zakaj tale test postavlja strožje zahteve glede varnosti pri trčenju kot trenutni standard.

Slika je prevzeta s: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/bilstol-baby-test/

TESTIRANO: Avtosedeži so bili laboratorijsko preizkušeni na trke spredaj in ob strani. Avtosedeži so preizkušeni po strožjih merilih od tistih, za katera so odobreni.

Neuspešni pri preizkusu bočnega trka 

Britax Römer Primo ne izpolnjuje zahtev za preskus bočnega trčenja in na tem preizkusu dobi le 1 od 10 možnih točk. Britax Primo je izdelan v skladu s starim R44 standardom, ki ne zahteva varnost v primeru bočnega trka. Zato je pomembno poudariti, da avtosedež izpolnjuje zahteve glede varnosti pred trkom v standardu, tudi če ne prestane preizkusa bočnega trka.  Avtosedež iz Bemooja prav tako ne prestane preizkusa bočnega trka. Tako kot Britax Primo je tudi avtosedež Bemoo izdelan po starem standardu R44, ki ne preizkuša bočnega trka. Bemoo se na preizkusu čelnega trka zelo dobro obnese in je tam na vrhu, a na lestvici nekoliko pade v primerjavi z najboljšimi avtosedeži i-Size regulative, ker test kaže na slabšo zaščito otrok v primeru bočnega trka. Bočni trk je bil preizkušen po novem standardu i-Size. Test kaže, da novi standard i-Size zagotavlja najboljšo zaščito v primeru bočnega trka.Baby chairs-group picture-test.jpg

Slika je prrevzeta s: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/bilstol-baby-test/

DEVET OTROŠKIH AVTOSEDEŽEV: Izbor znanih znamk avtosedežev, ki so na voljo na norveškem in švedskem trgu, ki so bili preizkušeni na velikem testu avtosedežev za najmlajše NAF in Testfakta.

LAhKO: Baza je trajno nameščena v avtomobilu in omogoča enostavno dajanje otroka v in iz avtosedeža. 

Zahtevnost uporabe

Avtosedež Modukid Infant iz Axkida se je dobro znašel na preizkusih trčenja, vendar je bil med testiranjem zahtevnosti uporabe zelo slabo ocenjen. Testiranje je pokazalo, da je avtosedež težko postaviti na bazo in zato morda ni najboljša izbira za tiste starše, ki avtosedež vsak dan vzamejo iz avtomobila. Testiranje je pokazalo, da je avtosedež težko postaviti na podlago in zato morda ni najboljša izbira za tiste starše, ki avtosedež vsak dan vzamejo iz avtomobila. Uporabniška plošča je preizkusila, kako enostavno je bilo pritrditi bazo v avtomobil, kako enostavno je bilo avtosedež pritrditi na bazo in kako enostavno je bilo avtosedež pritrditi z varnostnimi pasovi.

Ali baza zagotavlja najboljšo varnost?

Avtosedež iZi Go Modular X1 podjetja BeSafe je zmagal na preizkusu, v katerem je bil preizkušen na trke z  bazo in brez baze, torej ko je bil avtosedež pritrjen z varnostnimi pasovi v avtomobilu. Ta test je bil izveden, da bi ugotovili, ali obstaja velika razlika v varnosti trka avtosedeža z bazo in brez nje. Rezultati kažejo, da je bilo zelo malo razlike v avtosedežu z bazo in brez baze. Zato domnevamo, da baza ne prispeva bistveno k varnosti tega avtosedeža v primeru trka.  Uporaba ISOfix baze še vedno olajša namestitev sedeža v avtomobil in iz njega. Pravilno nameščen avtosedež sam prispeva k varnosti otroka, zato na splošno priporočamo nakup avtosedeža z ISOfix bazo. Napisala:Janne Pedersen, svetovalec za potrošnike.  Izvirni članek si lahko preberete tukaj

Dodaj odgovor